"Neurosekwencyjny Model NMT™ rozumienia traumy dziecięcej"


Format Czas Koszt
Nagranie
.
+ 18 godz. 1950.00 zł

Przykład kiedy sprzedawany jest cały kurs, który jest już nagrany (dowolna ilość filmów jest w jednym kursie — po opłaceni klient  widzi wszystkie filmy, które są przypisane do tego kursu)

Cykl wykładów z dr Bruce’em Perry pozwala specjalistom w Polsce po raz pierwszy zapoznać się z Neurosekwencyjnym Modelem NMT™ rozumienia traumy dziecięcej dr Bruce’a Perry i zapoznać się z jej wpływem na rozwijający się mózg. Podczas wykładów dowiesz się, w jaki sposób mózg przetwarza informacje napływające ze środowiska i zrozumiesz jego reakcje.  Dowiesz się też, dlaczego doświadczenia wczesnej traumy dziecięcej mają kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju. Zdobyta wiedza pozwoli Ci lepiej zrozumieć wpływ niekorzystnych doświadczeń, tak aby efektywnej pracować z dziećmi oraz dorosłymi. Cykl wykładów przygotowuje do uczestnictwa w bardziej zaawansowanych modułach z Neurosekwencyjnego Modelu NMT™ i wykorzystania go w praktyce klinicznej.

 

Ponadto w cyklu wykładów poruszonych jest wiele tematów takich jak przywiązanie, regulacja emocji, śmierć czy wzrost postraumatyczny, które są przedstawione przez pryzmat doświadczeń traumatycznych.

 

  • Wykłady składają się z 8 części.
    W każdej części pierwszy wykład prowadzi dr Bruce Perry. Natomiast drugi wykład prowadzi Specjalista z Polskiego Instytutu Traumy. Szczegółowy plan wykładów znajduje się poniżej.
  • Cykl to ponad 18 godzin wykładów.
  • Dostęp do nagrań jest możliwy przez 6 miesięcy od daty zakupu.
  • Wykłady przeznaczone są dla psychoterapeutów, terapeutów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli oraz rodziców
  • Po odsłuchaniu wszystkich wykładów, uczestnik otrzymuje Certyfikat

 


 

Poznaj wykładowców:

 

Dyrektor Neurosequential Network© oraz profesorem (adiunktem) na wydziałach psychiatrii i nauk behawioralnych w Feinberg School of Medicine na Northwestern University w Chicago oraz School of Allied Health, College of Science, Health and Engineering, La Trobe University, Melbourne, Victoria Australia. Przez ostatnie trzydzieści lat dr Perry był aktywnym nauczycielem, klinicystą i badaczem w dziedzinie zdrowia psychicznego dzieci i nauk neurobiologicznych zajmując różne stanowiska akademickie. Jego praca nad wpływem wykorzystywania, zaniedbywania i traumy na rozwijający się mózg wpłynęła na praktykę kliniczną, programy i politykę na całym świecie. Dr Bruce Perry jest autorem, wraz z Maią Szalavitz, bestsellerowej książki "O chłopcu wychowywanym jak pies", opartej na jego pracy z maltretowanymi dziećmi oraz Born For Love: Why Empathy is Essential and Endangered. Najnowsza książka „Co ci się przydarzyło”? Rozmowa o traumie, rezyliencji i zdrowiu (2021), której współautorem jest Oprah Winfrey, jest bestsellerem nr 1 New York Timesa. Dr Bruce Perry pracował na wydziale Farmakologii i Psychiatrii na University of Chicago School of Medicine od 1988 do 1991 roku. Od 1992 do 2001 roku pełnił funkcję Trammell Research Professor of Child Psychiatry w Baylor College of Medicine w Houston w Teksasie. W tym czasie dr Bruce Perry był również szefem psychiatrii w Texas Children's Hospital i wiceprezesem ds. badań w ramach Wydziału Psychiatrii. W latach 2001-2003 dr Perry pełnił funkcję dyrektora medycznego ds. programów w zakresie zdrowia psychicznego dzieci w Radzie Zdrowia Psychicznego Alberty. Nadal konsultuje się z rządem Alberty w sprawach dzieci i jest członkiem założycielem Premier’s Council of Alberta’s Promise. Dr Bruce Perry prowadził zarówno podstawowe badania neurobiologiczne, jak i kliniczne. Jego badania neurobiologiczne dotyczyły wpływu prenatalnej ekspozycji na leki na rozwój mózgu, neurobiologii zaburzeń neuropsychiatrycznych u ludzi, neurofizjologii traumatycznych wydarzeń życiowych oraz podstawowych mechanizmów związanych z rozwojem receptorów neuroprzekaźników w mózgu. Jego badania kliniczne i praktyka koncentrowały się na dzieciach wysokiego ryzyka. Praca ta dotyczyła poznawczych, behawioralnych, emocjonalnych, społecznych i fizjologicznych skutków zaniedbania i traumy u dzieci, młodzieży i dorosłych. Praca ta odegrała kluczową rolę w opisie tego, jak doświadczenia z dzieciństwa, w tym zaniedbanie i stres traumatyczny, zmieniają biologię mózgu - a tym samym zdrowie dziecka. Jego badania kliniczne w ciągu ostatnich dwudziestu lat koncentrowały się na integracji nowych zasad neuronauki rozwojowej z praktyką kliniczną. Praca ta zaowocowała opracowaniem innowacyjnych praktyk klinicznych i programów pracy z dziećmi maltretowanymi i straumatyzowanymi, w tym przede wszystkim Neurosequential Model©, wrażliwego na rozwój, opartego na neurobiologii podejścia do pracy klinicznej (NMT), edukacji (NME) i opieki (NMC). To podejście do rozwiązywania problemów klinicznych zostało włączone do programów kilkudziesięciu dużych organizacji publicznych i non-profit służących zagrożonym dzieciom i ich rodzinom. Jego doświadczenie jako klinicysty i badacza w pracy z dziećmi po traumie sprawiło, że wiele agencji społecznych i rządowych konsultowało się z nim po głośnych incydentach z udziałem straumatyzowanych dzieci i młodzieży, takich jak oblężenie oddziału Davidian w Waco (1993), zamach bombowy w Oklahoma City (1995), strzelanina w szkole Columbine (1999), ataki terrorystyczne z 11 września (2001), huragan Katrina (2005), poligamistyczna sekta FLDS (2008), trzęsienie ziemi na Haiti (2010), tsunami w Japonii Tohoku (2011), strzelanina w szkole Sandy Hook Elementary (2012) oraz dziki ogień w Camp w Kalifornii (2018) wśród wielu innych. Dr Bruce Perry opublikował ponad 500 artykułów w czasopismach, rozdziałów książek i postępowań naukowych i jest laureatem licznych nagród i wyróżnień zawodowych, w tym T. Berry Brazelton Infant Mental Health Advocacy Award, Award for Leadership in Public Child Welfare, Alberta Centennial Medal i 2014 Kohl Education Prize. Służy w zarządzie wielu organizacji, w tym Prevent Child Abuse America i Ana Grace Project. Wykładał na temat maltretowania dzieci, zdrowia psychicznego dzieci, neurorozwoju i przemocy wśród młodzieży w różnych miejscach, w tym w organach decyzyjnych, takich jak White House Summit on Violence, California Assembly i U.S. House Committee on Education oraz SXSW. Dr Bruce Perry występował w wielu mediach, w tym w 60 Minutes, National Public Radio, The Today Show, Good Morning America, Nightline, CNN, MSNBC, NBC, ABC i CBS News, Oprah Winfrey Show, Oprah's Super Soul. Jego praca była przedstawiana w filmach dokumentalnych produkowanych przez Dateline NBC, 20/20, BBC, Nightline, CBC, PBS, jak również w międzynarodowych filmach dokumentalnych. Wiele mediów drukowanych podkreśliło kliniczne i badawcze działania dr Bruca Perry'ego, w tym nagrodzoną Pulitzerem serię w Chicago Tribune, The Sun Magazine, US News and World Report, Time, Newsweek, Forbes ASAP, Washington Post, New York Times i Rolling Stone.

Dr Bruce Perry, urodził się w Bismarck w Północnej Dakocie, był studentem Uniwersytetu Stanforda i Amherst College. Uczęszczał do szkoły medycznej i magisterskiej na Northwestern University, otrzymując zarówno tytuł M.D. jak i Ph.D. Dr Bruce Perry ukończył rezydenturę w zakresie psychiatrii ogólnej na Uniwersytecie Yale School of Medicine oraz stypendium w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży na Uniwersytecie w Chicago.

 

Psycholog, pedagog. Ukończyła Uniwersytet Warszawski i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest doktorem nauk społecznych w zakresie Psychologii Klinicznej. Pracę doktorską obroniła na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu — promotor prof. Elżbieta Hornowska.

Absolwentka studiów podyplomowych "Diagnoza i terapia neuropsychologiczna" UMCS Lublin. Obecnie prowadzi na tym kierunku moduł z diagnozy neuropsychologicznej dziecka.

Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego II stopnia licencja nr 195. Certyfikowany specjalista ds. przemocy.  Specjalizuje się w pracy z dziećmi dotkniętymi traumą po katastrofach. Jest autorką poradnika w zakresie pracy z traumą dziecięcą wydanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w roku 2001. Prowadzi terapię traumy z wykorzystaniem terapii EMDR. Specjalizuje się w zakresie neurorozwoju i neurostymulacji dzieci — opracowała w tym obszarze kwestionariusz do badania dzieci i niemowląt BND. Jest diagnostą w zakresie stosowania skali NBAS — skala do oceny noworodków T. Brazeltona.

Za swoją pracę była wielokrotnie nagradzana: nagroda Ministra Pracy i Polityki Socjalnej za osiągnięcia w zakresie pomocy społecznej (1996 r.), nagroda Ministra Zdrowia "Zasłużony dla Służby Zdrowia"  za badania nad diagnostyką FAS w Polsce (2008 r.). Badania prowadzone wspólnie z prof. Andrzejem Urbanikiem, lekarzem radiologiem CM UJ w Krakowie.

Absolwentka Socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Praktyk Somatic Experiencing – metoda pracy z traumą Petera Levina. Specjalizuje się w pracy z osobami po doświadczeniach traumatycznych oraz w zagadnieniach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Prowadziła badania na Uniwersytecie Genewskim oraz w Międzynarodowej Organizacji Pracy Szwajcarii.

Doświadczenie z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi zdobywała w Organizacji Narodów Zjednoczonych w Genewie oraz międzynarodowych instytucjach finansowych, zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Jest certyfikowanym trenerem prowadzenia szkoleń. W zakresie traumy interesują ją doświadczenia graniczne i praca z osobami dorosłymi.

Magdalena Szafranek jest socjolożką i prawniczką, pracuje w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Magdalena Szafranek specjalizuje się w badaniach dotyczących włączenia społecznego, wspierania dziecka i rodziny w środowisku lokalnym oraz zmian dotyczących społeczeństwa obywatelskiego. Magdalena Szafranek jest członkinią Zarządu Stowarzyszenia Sędziów Rodzinnych w Polsce i Rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Sędziów Rodzinnych i Sędziów Pokoju, a także National Council of Juvenile and Family Court Judges (USA). Pełni funkcję redaktorki naczelnej czasopisma naukowego – Dziecko Krzywdzone. Teoria. Badania. Praktyka, którego wydawcą jest Fundacja "Dajemy Dzieciom Siłę".

Aneta Rita Borkowska - prof. UMCS, psycholog, za-ca Dyrektora Instytutu Psychologii UMCS ds. nauki, pracownik Katedry Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii.  Specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Jest autorką i redaktorem publikacji książkowych m.in. „Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej”,  „Neuropsychologia kliniczna dziecka”, „Podstawy neuropsychologii klinicznej”, „Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży”, artykułów naukowych na temat ADHD, dysleksji rozwojowej, rozwojowych zaburzeń językowych i zróżnicowanych objawów behawioralnych po nabytych uszkodzeniach mózgu u dzieci. Współautorka metod diagnostycznych służących diagnozie neuropsychologicznej dzieci i młodzieży „Bateria funkcji poznawczych PU1” oraz  „Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka”. Prowadzi szklenia dla psychologów praktyków obejmujące problematykę diagnozy neuropsychologicznej dziecka oraz zajęcia w ramach specjalizacji klinicznej dla psychologów. W obszarze praktyki psychologicznej zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną dzieci z różnymi formami patologii zachowania oraz terapią neuropsychologiczną dzieci po uszkodzeniach mózgu i z zaburzeniami językowymi. Prywatnie kocha koty (wszystkie, a zwłaszcza trzy swoje Fruzię, Felę i Felicjana), jazz oraz  góry o każdej porze roku.

 


 

Tematyka wykładów:

Wykład 1

dr Bruce Perry — Doświadczanie i neurorozwój

dr Teresa Jadczak-Szumiło - Przywiązanie jako fundament rozwoju

Wykład 2

dr Bruce Perry — Zrozumienie naszych zróżnicowanych odpowiedzi na stres

mgr Magdalena Szyszkowska — Znaczenie traumy w rozwoju dzieci

Wykład 3

dr Bruce Perry — Neurobiologia regulacji

dr hab. Aneta Borkowska — Neuropsychologia przywiązania

Wykład 4

dr Bruce Perry — Wczesne doświadczenia relacyjne a kształtowanie się światopoglądu dziecka

dr hab. Magdalena Szafranek — Dobro dziecka w rozumieniu pracowników różnych służb społecznych

Wykład 5

dr Bruce Perry — Stres, rezyliencja i zdrowienie

dr Teresa Jadczak-Szumiło - Rozwój regulacji emocji u dzieci

Wykład 6

dr Bruce Perry — Dozowanie i odstępy w terapii

mgr Magdalena Szyszkowska — Trauma — rozwój czy stagnacja

Wykład 7

dr Bruce Perry — Sieć terapeutyczna i neuroplastyczność

dr Teresa Jadczak-Szumiło, mgr Magdalena Szyszkowska — Dziecko w sytuacji śmierci najbliższych

Wykład 8

dr Bruce Perry — Pomaganie opiekunom: emocjonalne wyczerpanie i krzywda moralna

dr Teresa Jadczak-Szumiło, mgr Magdalena Szyszkowska — Bezpieczeństwo, stabilność i dobre samopoczucie jako warunek powrotu do zdrowia 

DR BRUCE PERRY - zmienna kategorii - można tutaj dać kilka słów opisu szkoleń. Lorem ipsum dolor sit amet. Aut dolor adipisci sit nihil rerum id voluptatibus quae At libero exercitationem et excepturi aperiam sed totam accusantium. In ipsam sunt ex blanditiis nisi aut enim dolore. Qui iste exercitationem aut excepturi fuga eos cupiditate harum. Ut sequi quia et maiores quidem ut sequi debitis id sapiente voluptatem

 

PRZYWIĄZANIE - zmienna kategorii - można tutaj dać kilka słów opisu szkoleń. Lorem ipsum dolor sit amet. Aut dolor adipisci sit nihil rerum id voluptatibus quae At libero exercitationem et excepturi aperiam sed totam accusantium. In ipsam sunt ex blanditiis nisi aut enim dolore. Qui iste exercitationem aut excepturi fuga eos cupiditate harum. Ut sequi quia et maiores quidem ut sequi debitis id sapiente voluptatem

[katalog-produktow,7,30,4]]

PROF. KRYSTYNA RYMARCZYK - zmienna kategorii - można tutaj dać kilka słów opisu szkoleń. Lorem ipsum dolor sit amet. Aut dolor adipisci sit nihil rerum id voluptatibus quae At libero exercitationem et excepturi aperiam sed totam accusantium. In ipsam sunt ex blanditiis nisi aut enim dolore. Qui iste exercitationem aut excepturi fuga eos cupiditate harum. Ut sequi quia et maiores quidem ut sequi debitis id sapiente voluptate

 

[katalog-produktow,6,30,4]]

POZOSTAŁE - może jakiś opis? albo inne treści, a może jeszcze jedna kateroria? Lorem ipsum dolor sit amet. Aut dolor adipisci sit nihil rerum id voluptatibus quae At libero exercitationem et excepturi aperiam sed totam accusantium. In ipsam sunt ex blanditiis nisi aut enim dolore. Qui iste exercitationem aut excepturi fuga eos cupiditate harum. Ut sequi quia et maiores quidem ut sequi debitis id sapiente voluptatem

 

 


Szanse i zagrożenia rozwoju w pełnym cyklu życia
2025-02-06


Przywiązanie — szkolenie bazowe z Przywiązania
2025-02-02


Wykład IV - dr Teresa Jadczak-Szumiło
2024-08-23


dr Lucia Pattarino — III wykład
2024-08-22


Wykład II - dr Teresa Jadczak-Szumiło
2024-07-01


dr Lucia Pattarino - II wykład
2024-07-01


Warsztat na temat traumy międzypokoleniowej - dr Lucia Pattarino
2024-06-10


dr Lucia Pattarino - I wykład
2024-05-30


Wykład II - dr Teresa Jadczak-Szumiło
2024-05-29


Wykład I - dr Teresa Jadczak-Szumiło
2024-04-23


Wykład III - prof. Krystyna Rymarczyk
2024-02-05


Wykład II - prof. Krystyna Rymarczyk
2024-02-05


Szkolenie bazowe z Przywiązania
2024-01-18


Wykład I - prof. Krystyna Rymarczyk
2024-01-08


ÓSMY WYKŁAD - 12 grudnia godz. 19:00
2023-11-27


SIÓDMY WYKŁAD - 14 listopada 2023 godz. 19.00
2023-10-26


SZÓSTY WYKŁAD - 17 października godz. 19.00
2023-10-10


Pierwsze urodziny!
2023-09-26


PIĄTY WYKŁAD - 26 września o godzinie 19.00
2023-09-12


Zapraszamy na Warsztat bazowy
2023-07-10


Bezpłatny webinar w lipcu!
2023-06-29


CZWARTY WYKŁAD - 16 czerwca o godzinie 19.00
2023-05-17


TRZECI WYKŁAD - 9 maja o godzinie 19.00
2023-04-19


DRUGI WYKŁAD - 11 kwietnia o godzinie 19.00
2023-03-20


PIERWSZY WYKŁAD - 21 lutego o godzinie 19.00
2023-01-24


Podcast DGPtalk "Z pierwszej strony" - 30.01.2023
2023-01-23


Podcast DGPtalk "Z pierwszej strony" - 17.11.2022
2022-11-22